30 Mei 2011

Trip to Singapore 28 Mei 2011

Hari yg di tunggu akhirnya sampai...aku,kak su, ann dan erny..kami berlepas dari Stn Ketapi Kajang pada jam 11.50 lewat 5 min dari masa yg dijangka..Puan Ct dh naik dulu dari KL Sentral.....Ini adalah pertama kali aku naik train dan buat perjalanan jauh camni ngn kengkawan....perjalanan pergi dgn train very smooth tkde la terhentak2 kerusinya BUT aku tak bape suka kerana lampu tk tutup...org naik dan turun....byk stn berhenti....serius mmg aku tkleh tido...asyik2 terjaga jek...

gambo dlm train...waktu ni tgh stop kat JB...cantik tempat baru ni.....
Kat sini, passport kami diperiksa oleh kastam dan ada 1 borang kena isi sebelum masuk Spore..
waktu ni..hati dah berdebar2...
train terus menuju ke woodland utk imigresen Spore...
ni pun tempat baru coz start 1st Julai train dr Msia akan berhenti di sini saja...
kt woodland ni tk leh ambik gambo so no pic la ek
kt sini gak kami cuci muka, bilik air yg ada air hya 1 jek dh tu air nye kecik la sungguh...
pastu, sume naik balik train dan menuju ke Stesen Keretapi Tg Pagar

Ni pintu masuk ke Spore...
pas ni tempat ni dah tkde dah...Spore ambik balik...
jadi, kami bergambo la kat sini coz bgn kt Tg Pagar ni mmg cantik sangat...
seni bangunan lama...



klu bab gediks depan kamera serah jek kt kami...

dari Tg Pagar kami jalan ke MRT...
pusing punya pusing baru sampai....


kaki kami sebelum melangkah lebih jauh...nmpak steady jek kan...
dari cni kami ke Mustafa Centre...
breakfast and start shopping....

mmg murah giler barang2 kt cni..
gila mata jadinya....
sampai kami sesat2....sampai kaki terdengkot2 melecet...
sampai ada yg ilang...hahaha....

waktu ni tgh tunggu sume kumpul...kak su tetiba terilang...
puas la pn ct dok gi cari...


dari mustafa center kami ke Restoran Zam Zam
kat cni murtabak daging dier super sedap...kata org la

nasi beriani dier mmg mabeles...banyak dan ayam dier beso...rega $6

murtabak daging yg spesel...

abis makan kami ke masjid Sultan Singapura untuk bersih kan apa yg patut
kat masjid je kot yg dlm toilet ada air utk wash up
siksa la toilet spore ni....
tempat ni jugak jadi tpt rehat dn rawat kami..
tampal kaki melecet...
buat spoil mood tau nk berjalan....


depan masjid ni ada tpt jual souveniers...beli lagi...
padahal dh beli gak ckit2 kt Mustafa Center tu
sbb mcm murah dan cantik2..beli la lagi

Dari Arab Street tu kami nak pegi la tpt Singa kuar ayo tu...
sekali apek teksi tu anto aku, kak su ngn erny ntah kemana2...
putus harap jadinya....
dah kaki sakit kena jalan lagi dan lagi...
pn ct ngn ann dh sampai tp kami tercampak ntah ke mana-mana..
last2...kami naik teksi terus ke Paragon kt Orchard Road...
sib baik la kali ni drebar teksi ni punya la baik...
siap bp hp lagi tuk msg pn ct...

Gather balik kami ber lima kt Paragon...
tp sbb mood aku nk shopping dh spoil tk dpt la nk ikut pn ct, erny ngn ann dok shopping lagi..menunggu la aku ngn kak su kt tangga Paragon tu tgk org2 Spore...



lama jugak di paragon....dr situ kami take a cab tuk pergi balik ke Stn Keretapi Tg Pagar
makan malam dan pergi toilet...
kena masuk kul 10.30..pastu aku tgk kitaorg cam leh santai lagik
bila imigresen tu tarik gate ha ko...berlari kitaorg..
check passport ngn check barang...
kena ceramah lak jap ngn kakak imigresen tu...
kena cukai $30 dollar....
dh risau dah ni...train dh nk jalan....
aku. ann, erny ngn kak su jalan dulu tingga pn ct ambik resit cukai tu
berlari2 kitaorg ngn brg kt tgn lagik...kasut aku pulak asyik tercabut jek...
dh pasrah dah waktu ni...klu aku tk sempat masuk gerabak aku masuk jek pintu mana2...
sib baik la sempat....mcm nk putus urat nafas aku rasa la...
pastu train start jalan...
Pn ct tk nampak lagi...ann ke pintu masuk siap jerit lagik Pn Ct....
masing2 dh cemas....
sib baik la..berkat aku tk tido dlm train perasan yg ada org masuk kt gerabak lain tp tpt duduk kt tpt lain so, aku pun suruh la ann gi ke gerabak depan cari pn ct...

lega bila nmpk ann ngn Puan ct...
pastu gelak2 bila kenang balik si ann siap jerit...
hahaha....

ni la rupa kaki kami yg letih...
kaki aku bertampal sana-sini..
kaki kak su bengkak...sian dier...

train waktu balik tk smooth...
aku tido gak la tp sekejap2 la....
penatnya Tuhan jek yg tau...

tiba di hentian Kajang pukul 6 lebih...
lega nya dh sampai negara terchenta...

ini barang2 yg aku beli...
dapat beli periuk idaman kalbu tu pun dh cukup...
tapi serius...kalau kaki aku tk sakit lagi byk aku membeli....
bila dh balik..barula teringat yg aku dh janji ngn hubby nk beli kan dier purse...

waa...waaa......lupa....

cam nk gi sekali lagik lak....

bila ek??

3 ulasan:

Jannah Mohamed berkata...

nak ikotttttttttttttttttttt!

B.e.T berkata...

tempah tiket lagi boley la pegi.. tapi kali ni bwk sekali tkg urut... =))

ratu anna berkata...

hahahha...tersentap i dgr..