20 Oktober 2011

Jantung yang berdegup..

Bekerja di Bhg Kebajikan membuka luas hati dan mataku kepada makna kehidupan..bukan nk kata yang selama ini aku tk nmpk semua tu tp kali ini mataku lebih memerhati...aku lebih memandang pada kesusahan yang tk pernah aku rasa...bahagian hidup masing2 yang Allah tetapkan...qada' dan qadar yang ada hikmah nyer...moga Allah memelihara aku dan suamiku, ibubapaku dan ibubapa mertuaku, adik2 ku dan ipar2 ku, saudara maraku, sahabat handai ku dari segala musibah...

Itu hanya mukadimah....yg ingin aku kongsi ialah penderitaan seorang adik bernama Yashvan...adik Yashvan ini merupakan pesakit jantung yang ditaja oleh TNB melalui YTN untuk kos pembedahannya....dia telah dibedah 2 kali dan mengalami konpilasi yg agak kritikal...tp berkat kuatnya semangat dia...dia berjaya melepasi tahap kritikal tu...

so, 19hb unit kami telah pergi melawat adik Yashvan...kami disambut dgn senyumannya yg manis...

Ibu adik Yashvan, Pn Shanti tak abis2 mengucapkan terima kasih....amat bersyukur...amat tk terhingga...Yashvan anak sulung...dia la harapan keluarga...masa depan dia masih panjang...

Suka sgt dia buat tanda peace tu...aku harap Deepavali yg coming soon ni betul2 memberi sinar yg tak terhingga pada adik Yashvan dan keluarganya....sewaktu di pintu masuk kami bertembung dengan seorg kanak2 bersama ibubapa nya...kanak2 tu kecik lagi...hati aku sebak betul bila melihat budak tu...tp ya Allah...senyumannya amat manis sekali....sepatah kata En Lan..jika Allah pinjamkan sekejap je redha la..dia akan tunggu kita di pintu syurga...sedih arrrr...

Tiada ulasan: