16 Disember 2010

Keperluan atau kehendak??!!

Dalam hidup ini, apa yg paling kita pentingkan? Klu aku....sudah semestinya la family kan...
Family adalah satu kemestian yg wajib
Bila wajib maksudnya buat dapat pahala tak buat amatlah berdosa....

Tapi, family adalah entiti yg bila kita lahir jek dah ada kan...
so, umpama sticky mode...
tk gerak2...melekat la kt kita sampai ke mati...
Family adalah everything to us..kan??!!

Bila cakap pasal kehendak pulak...
Apa itu kehendak....hehehhee....
Klu aku la...sume benda aku nak...
Benda yg mendatangkan hasil, aku nak...
Yang tk mendatangkan hasil pun...aku nak...
apakah itu...??
Kehendak akan datang tetiba apabila seseorg itu..ber uang
sebut betul2 ye ber uang...bukan beruang...
dan kehendak itu akan menjadi membuak2 bila saje Disember menjelma...
lebih2 lagi bagi merka yg mendapat bonus...
tgk tu nak..tgk ni nak...
aahhhh....teruk betul apabila kehendak melebihi keperluan......

Tensen tau...
hahahaha....
apakah???!!!!

Tahun ni al-hamdulillah....
bonus masyuk...
dengan kemasukannya bonus itu la yg menyebabkan kehendak aku bertambah bernafsu...
manusia kan...
lebih2 lagik pompuan...
cuba ckp pompuan mana yg tk begitu...
tabik spring la....

ni ipad...sape tau apa itu ipad...
ipad adalah sejenis komputer kecik yg boleh kita bw kemana2 ye..
tk perlu usung monitor anda wp monitor anda itu flat screen...
tk pyh guna mouse tp guna saja jari jemari anda...
guna jari pun boleh...
ipad telah membuat aku bertambah jatuh hati kpd gadget2 ini...

tapi...
ipad ini bukan la aku punya..
aku cuma tumpang lawa jek ngn dier...

dan... klu anda sume tkde cermin...
serta merta ipad ini akan menolong...
ia akan menjadi saksi kpd kecomelan anda...
kerana ia amat comel...

Beli la ipad...
ia amat mengagumkan....

Ok..ini satu lagi ipad menjadi bukti perebutan..
dek kerana kecomelan yg tk ingat tu...
budak ann ni pun nk tumpang gak bergambo...

ann jakun...
hahahahahahaa.......
ini pula adalah salah satu lagi keinginan aku yg tk tertahan....
DKNY be delicious Fresh Blossom namayer...
cik pink yg cukup memikat hati...
mananya tak...
ia umpama cincin pink panther yg glamour...

Dh lama aku inginkan perfume ni...
jadi bila dpt dgn rega yg berpatutan...
jeng..jeng....
sape pandai....teka la sendiri....


ini juga adalah satu lagi kehendak....
kehendak yg amat sangat...
smpi air liur ni cam leleh jek tgk dier...
asyik angan jek kt dier...
asyik rindu2an jek kt dier...
asyik...asyik...asyik..

tp...dia tk pandang pun kt kita...
huhuhu....
jadi ia akan menjadi kehendak yg terpendam...

jika kehendak menjadi terpendam...
anda rasa apa akan jadi...
akan muntah kah aku..??
akan merajuk kah aku...??
akan berlari2 ke aku ke sana sini kerana tk jumpa tpt nk luahkan kehendak ini??

buat masa ni...
aku tk terpikir lagik nk watpe...
klu la boleh kan...
apa saje gambo yg ada kt laptop pastu kita ambik jek ngn tgn..bagus kan???!!
waktu ni..klu la doraemon tu betul..
aku harap dia akan muncul...

WAh!!!...
ni kehendak jugak ke??
mesti u all kata sy punya kehendak ni sume benda mahal2 kan??

kita ikut cakap mak kita la...
dia kata klu nk beli barang..beli yg mahal...
ia akan tahan lama dan tk perlu tukar2 selalu...
masalahnya wahai bondaku...
anakanda mu ini...selera nya terlalu tinggi...
nasib baik tk selera nk naik gunung everest..
klu tak...mau kurus badan ni...

camne nk ckp ttg iphone ni ek!!
asal usul kejadiannya amat memikat hati...
asyik terpikat je hati ni...

iphone ni adik beradik ipad jugak..
guna jari pun boleh...
mana la hati tk tertawan...

Sejak guna Sony Ericson P1i kan...
kita tk suka dh guna hp klu yg tk touch2 ni...
buang masa la...
hahaha...sombong tul budak ni ek...
bini sape la agaknyer ni...

hehehehe....

rasa2 nyer akan sy beli kah ini benda???

Ini satu pertanyaan tau...
cepat2 jawab..
sape jwb betul..
sy belanja dier 1 biji apple...
ok??


Lambang ni la yg buat aku tertarik...
maklum la kan...nk beli notebook mac apple tk mampu...

lagik benda mahal!!!
mar ni kan mmg selera tinggi...
tp sume berangan jek lebih...

agak2 kan...
apple ni ke yg si snow white tu makan ek?
maklum la...sape gigit ntah...
musykil ni...

2 ulasan:

me ordinary berkata...

akk da beli i phone, yg sony lama tu pass kat adik akk ni pon jadi la kak.. kesian adik akk ni...da la belajo x abes2.. hohoho

Jannah Mohamed berkata...

perghhhhhhhhh!
terbaek r kak I PHONE yeeeeeee
ley pinjam semalam pown jadik la kak!